T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / SARAY - 75.Yıl İlkokulu

Rehberlik Servisi

Şbt

Ock

Ekm

Ekim ayı Okul Rehberlik Bültenimiz ektedir.

Faydalı olması dileğiyle...

Ekm

Okula ve derslere düzenli katılım öğrenci başarısı açısından temel bir şarttır. Devamsızlığın en istenmeyen çıktılarından biri öğrencinin akademik hayattan kopuşuna neden olması, öğrencinin okul bağlılığına ve akademik hayatına devam isteğine zarar vermesi, öğrenci ve ders arasında geçişi zor köprüler inşa etmesidir. Bu nedenle öğrencilerin okula devamına yönelik ev ziyaretlerinin planlanması gerekmektedir. Böylece veliler öğrencilerin okula devamının önemi konusunda bilgilendirilmiş ve işbirliğine davet edilmiş olacaktır. Sınıf öğretmenleri veli ziyaretlerini kendileri yapabildiği gibi gerekli görülen durumlarda komisyon olarak veli ziyaretleri gerçekleştirilebilir( Sınıf öğretmeni, okul rehber öğretmeni, okul idaresinden bir üye).

Eyl

Sınıf rehber öğretmenleri aşağıdaki örneklerden yararlanarak kendi sınıf rehberlik planını oluşturabilir. 

Eyl

Eyl

Eyl

Eylül ayı Okul Rehberlik Bültenimiz ektedir.

Faydalı olması dileğiyle...

Nis

Yaşamın her alanında başarılı olmak için zamanın değerini bilmek ve onu verimli bir şekilde kullanmak gerekir. Zaman yönetimi kişinin zamanını belirli etkinlikler arasında nasıl paylaştıracağını organize etme ve planlama sürecidir. Zamanı iyi yönetmek çok önemlidir, çünkü böylece daha az sürede daha çok iş yapabilirsiniz. 

Aşağıdaki etkinlikler de bu konu için hazırlanmıştır. Zaman yönetimi broşürünü çocuklara bu konuyu daha basitleştirilmiş halde anlatırken kullanabilirsiniz. Zaman Çarkı etkinliğini de uygulamalı olarak çocukların kendi zamanlarını yönetmelerini öğretebilirsiniz. 

Nis

Mrt

Dikkat, algılarımızın belirli bir uyarıcıya ve konuya odaklanılmasıdır.

Dikkatini odaklayamayan, dikkatini devam ettirmekte zorlanan çocuklarımızın hayatlarının bir çok alanında zorluk yaşadıkları görülmektedir.

Dikkat problemi yaşayan çocuk, hem ders ve akademik konularda hem de duygusal ve davranışsal açıdan sorunlarla karşılaşabilirler.

Dikkat eksikliği yaşayan bireylerde tedavinin yanı sıra dikkati artıran egzersizlerle de destek olunabilir. Bu amaçla sizler için her yaş ve kademeye özgü ayrı ayrı egzersizler hazırladık. Aşağıdaki linkten indirip çıktı aldıktan sonra kullanabilirsiniz.

Mrt

Öğrencilerimize Duygu düzenleme becerilerini öğretmek adına bir eğitim kiti hazırladık. Aşağıdaki bilgilerin ardından link olarak paylaştık. Öğretmenler ve anne babalar, erken yaşta çocuklara duygu düzenleme becerilerini öğretmek istiyorsanız eğitim kitapçığını inceliyiniz.

 

Doğduklarında çocuklar üzüntü, hayal kırıklığı, acı hissetme, ağlama vb. duygu ve tepkilere sahiptirler ancak bazı duyguları zamanla keşfeder ve öğrenirler. Özellikle erken yaşlardaki deneyimler, sosyalduygusal gelişim üzerinde önemli etkiye sahiptir. Son yıllarda yapılan araştırmalar, bebeklerin daha anne karnındayken duygusal iletişim kurduğunu ve kurdukları bağ içerisinde duygu düzenleme becerisini geliştirmeye başladıklarını göstermektedir. Zamanla temel duygulara sahip çocuklar, ebeveynin kendisine verdiği tepkilerle karmaşık duyguları öğrenmeye ve duygu düzenleme konusunda yeni adımlar atmaya başlar.

Duygu düzenleme becerisi, yoğun hisler içindeyken bile, dengeli düşünebilme ve sonuçlarını öngörerek davranabilmeyi içerir. Duygu düzenlemedeki amaç, duyguları kendine ve çevreye zarar vermeden ifade edebilmektir. Duygularına yönelik çevreden aldıkları tepkilerde farklı deneyimlere sahip çocukların duygularını düzenleme becerileri elbette farklı olacaktır. Duygu düzenleme süreci bir çocuk için zorlu bir mücadeleyi içerir. Heyecanlandığında çığlık atan, ani bir sesten korkunca uzun süre ağlayan çocuklar, aslında yaşadıkları karmaşık duygularla baş etmeye çalışırlar. Burada ebeveynlerin; çocukların bu davranışlarını o an var olan soruna yönelik tepkiler olarak algılaması önemlidir. Çocuk, bir durum karşısında saldırgan ya da çekingen davranışlar sergiliyorsa aslında bu tepkiler içinde yaşadığı stresin yatıştırılmasına yöneliktir.

Duygu Düzenleme ve Duygu Düzenlemede Güçlük

Duygu düzenleme; içinde bulunulan duruma ve sahip olunan içsel-çevresel değişkenlere göre duyguları anlama, değerlendirme, tepki vermeyi içerir ve bir çocuk için zorlu bir süreçtir. Duygularını düzenlemekte güçlük yaşayan bazı çocuklar anlık, güçlü tepkiler verirler ve bu ani tepkileri engelleyemezler. Bazı çocuklar ise uzun süre sessiz kalırlar ve çekingen davranabilirler. Her iki durumda da anahtar; duyguları anlamlandırmak ve yapıcı bir şekilde bunları ifade edebilmeyi öğrenmektir. Olumlu ya da olumsuz her duygunun kabul edildiği, uygun bir şekilde ifade edildiği ve model olunan bir aile ortamı duygu düzenlemede önem taşır.

Mrt

Özel Eğitim alanında 

  • Özel öğrenme güçlüğü
  • Dil ve Konuşma Güçlüğü
  • Hafif düzeyde zihinsel yetersizlik
  • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite  konularında hazırladığımız broşürleri aşağıya link olarak ekledik. Faydalanmanız dileğiyle..

Kas

 'Kendimi Tanıyorum' etkinliği 4.sınıf öğrencilerine uygulanır. Bu form çocuğun kendi ilgi ve yetenekleri hakkında farkındalık kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. Etkinliği indirmek için aşağıdaki linke tıklayınız.

Kas

BİLİM VE SANAT MERKEZİ (BİLSEM) NEDİR? 

Bilim ve Sanat Merkezi, örgün eğitim kurumlarına devam eden ve genel yetenek (zihinsel), görsel sanatlar veya müzik alanında özel yetenekli olduğu uzmanlar tarafından tanılanan öğrencilere, yeteneklerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak için okul saatleri dışında destek eğitimi vermek üzere açılmış olan bağımsız bir özel eğitim kurumudur. Bilim ve Sanat Merkezleri örgün okullara alternatif bir eğitim kurumu değil, örgün eğitim kurumlarını destekleyici bir eğitim kurumudur.